Autoõnnetuse korral on peatoe ebaõige seadistuse tõttu väga suur risk saada surmavaid vigastusi või seljaaju trauma. Mida kõrgemalt saab lülisammas vigastada, seda raskemad on tagajärjed. Kahjustused võib jagada kahte rühma: täielikud ja mittetäielikud. Esimese puhul puudub kahjustuskohast allpool igasugune seljaajust lähtuv funktsioon, st liigutused, põie- ja soolekontroll, tundlikkus. Teisel juhul võib osa funktsioonist olla säilinud. Autoavarii või muu kaelatrauma puhul on enamasti tegemist ägeda läbilõikesündroomiga ehk täieliku kahjustusega. Seljaaju kahjustused reeglina ei parane. Keskeltläbi 36% seljaaju traumadest on seotud liiklusõnnetustega. Avariide üks levinuimaid põhjusi on teisele autole tagant sissesõit, mis moodustab umbes 30% kõikidest liiklusõnnetustest. See ei ole tingitud üksnes ainult suurest sõidukiirusest, hooletusest või liiga hilisest pidurdamisest, vaid ka juhi suutmatusest hinnata adekvaatselt eesliikuva auto sõidukiirust. Kuna inimene ei saa mõjutada kaasliiklejate sõiduoskusi, peab igaüks tegema kõik võimaliku kokkupõrgetega kaasnevate mõjude vähendamiseks. Siinkohal on eriti oluline seadistada õigesti peatugi, mille eesmärk on kaitsta pead ning kaela, mis saavad selliste avariide korral enim vigastusi.

Lae alla artikli PDF SIIT.